• 13 474 84 00
  • 13 474 83 20
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Aktualności


Brak wody? Dzwoń pod numer 994

Piękne i upalne lato, chodź marzyło się każdemu z nas, staje się nierzadko przyczyną utrapienia.

W kraju coraz częściej pojawiają się informacje o problemach z wodą. Zapewniamy, że taki problem nie występuje w naszym mieście. A przyczyną braku wody w dniu 22 lipca była po prostu awaria.
Awaria miała miejsce w Zakładzie Uzdatniania Wody w Iskrzyni należącym do MPGK Krosno Sp. z o. o. Pękł rurociąg magistralny. Uszkodzenie spowodowało konieczność wyłączenia pracy Zakładu Uzdatniania, co spowodowało wystąpienie braków wody w krośnieńskim wodociągu. Brak wody najbardziej dotkliwie odczuli mieszkańcy wyższych pięter bloków mieszkalnych oraz budynków na terenach wyżej położonych, gdyż wyłączenie magistrali spowodowało stopniowy spadek ciśnienia wody w całej sieci, który najbardziej jest kłopotliwy dla tych właśnie odbiorców.
Awarie sieci wodociągowej są zjawiskiem nieodłącznym w pracy systemów dystrybucji wody. Występują one z różną intensywnością w zależności od rodzaju zastosowanych materiałów z jakich wykonana jest sieć wodociągowa, warunków geologicznych, posadowienia wodociągu oraz warunków zewnętrznych panujących wokół rurociągów.
Sieć wodociągową stanowią liczne połączone ze sobą rurociągi na które działają siły grawitacji i wiele innych czynników zewnętrznych. Wysokie temperatury w ostatnim okresie czasu powodują systematyczne obniżanie się poziomu wód gruntowych i w konsekwencji zaburzenia stabilności gruntu, zwiększające zagrożenie uszkodzenia rurociągów.
W celu usprawnienia obsługi mieszkańców uruchomiony został nowy numer telefonu - 994 - pod którym mogą Państwo zgłosić jak również uzyskać wszelkie informacje o problemach z odbiorem i dostawą wody. Numer 994- czynny jest całodobowo. W razie niespodziewanej awarii pracownicy Naszej spółki zawsze udzielą niezbędnej pomocy i informacji dotyczącej przewidywanej przerwy w dostawie wody.
Służby wodociągowe starają się możliwie szybko przybyć na miejsce zdarzenia i przystąpić do usunięcia awarii tak aby przerwy w dostawie wody były najmniej uciążliwe dla mieszkańców.

Janusz Fic - Prezes MPGK


Warto odwiedzić